måndag 27 december 2010

Annandag jul

Annandagen regnade det hela förmiddagen, och jag satt ute under tak med trevliga människor och softade och pratade. Clarine, min nya tyska kompis, 48 år som reser ensam i Sydamerika i 4 månader behövde komma till torrare klimat pga sin reumatism, så hon kollade flygresor och priser. Mestadels är det ju unga man möter så här, mellan 18 och 30, så det var extra roligt att träffa en i princip jämnårig. Vi har lite mer att prata om, andra erfarenheter att dela.

Vid 13 tiden slutade det regna, och då var det att gå antingen barfota eller i gummistövlar, så lerigt blir det på gatorna. Men det känns lite häftigt när geggan mellan tårna är alldeles varm!

Vi nåddes av ett rykte om att alla bussar var fulla och att det inte fanns plats förrän på onsdag. Sanningen var att det är ett bussbolag, där en av bussarna råkade ut för en allvarlig olycka och att de har ställt in alla turer till på onsdag. De körde mer regionalt, låmgfärdsbussar, och vi använder de lokala bussarna, så förhoppningsvis ska vi kunna ta oss tillbaka till La Hesperia som planerat. Jag hann bli lite orolig i alla fall, för jag har inte tillräckligt med kontanter för att tillbringa mer tid här, och bankomat finns inte i Canoa.

Det här blir sista inlägget på ett tag, kommer inte att ha tillgång till Internet resten av veckan. Nyårsafton blir resdag; från La Hesperia till Quito, flyg till Bogota, vänta några timmar, flyg till Barcelona under natten, vänta sex timmar, flyg till Arlanda och landa 1 jan 23.15. Om allt går som det ska, vill säga!

3 kommentarer:

  1. Det är så mysigt att läsa om hur du har det och drömma sig bort en stund! Vilken resa! Och varm gegga mellan tårna låter helt underbart! Här är varm gegga helt klart en bristvara :P Just nu är det -10 och massor med snö!! Vi är inte riktigt vana vid det här i Skåne! Men det blir ljust och härligt, och jag har till och med lyckats ta en tur på längdskidor! Allt gott! Stor kram Elle

    SvaraRadera
  2. Vad mycket spännande du får vara med om,kul att läsa om allt du gör och ser.
    Här är det som en vintersaga, vitt, vitt och vackert. Kan tänka mig att det kommer kännas häftigt att uppleva kontrasterna från där du är nu till här när du kommer hem igen !
    Gott nytt år , kram från mig och Anders

    SvaraRadera
  3. Hej på er, ja, det har verkligen varit fyra innehållsrika veckor. Mindre hårt arbete än vad jag hade hoppats och trott, men massor med upplevelser och äventyr!
    Gott slut och gott nytt år, kramar!

    SvaraRadera